Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Ανέξοδες δράσεις για το Δημόσιο! Μπορούν να γίνουν άμεσα χωρίς βαριά νομοσχέδια και τυμπανοκρουσίες.

Ανέξοδες δράσεις για το Δημόσιο! Μπορούν να γίνουν άμεσα χωρίς βαριά νομοσχέδια και τυμπανοκρουσίες. Θα μειώσουν πολύ τα λειτουργικά έξοδα του Δημοσίου και θα αναθερμάνουν την αγορά. Θα προωθήσουν επενδύσεις που διαφορετικά θα ήταν αδύνατο να υπάρξουν

Ο τομέας των Υποδομών:
· Τα Υπουργεία να πάνε να εγκατασταθούν στα κτίρια που έχουν φτιαχτεί για το σκοπό αυτό χωρίς μικροσκοπιμότητες. Το Υπουργείο Υγείας έχει ένα θαυμάσιο κτίριο που περιμένει γιατί ο κύριος Αβραμόπουλος ήθελε με τα χρήματα μας να το ξανακάνει καλύτερο! (κατ’ αυτόν βέβαια…). Το Υπουργείο Εργασίας έχει ένα θαυμάσιο κτίριο που ευτυχώς επανήλθε στο Δημόσιο από το Βατοπέδι και μπορεί επίσης να πάει να εγκατασταθεί άμεσα!
· Το ΙΚΑ να πουλήσει επιτέλους τα κτίρια του κέντρου που δεν τα χρειάζεται. Τα κτίρια αυτά είναι μία μεγάλη περιουσία. Μόνο το κτίριο της οδού Πειραιώς που παραμένει εδώ και δέκα περίπου χρόνια εγκαταλελειμμένο είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο. Το κακό που κάνει από τη μη αξιοποίησή του στα έσοδά του προστίθεται και το κακό που κάνει στην περιοχή από ένα ακόμα ερειπωμένο κτίριο. Το ίδιο που συνέβη και με το κτίριο του παλιού Εφετείου που ανήκει και αυτό σε κάποιο ασφαλιστικό ταμείο. Όσο για το ΙΚΑ, έχει ένα τεράστιο οικόπεδο στα Μελίσσια που θα μπορούσε με αντιπαροχή πάλι να μαζέψει όλες του τις υπηρεσίες και να λειτουργήσει έτσι όπως ο ρόλος του και η εποχή το απαιτούν: συγκεντρωμένα και οικονομικά!
· Μεγάλα οδικά έργα: να δοθεί και ο βόρειος άξονας της Κρήτης με αυτοχρηματοδότηση όπως οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι
· Να δοθεί στο Βόρειο άξονα της Κρήτης εάν υπάρχει ενδιαφέρον και ο σιδηροδρομικός άξονας.
· Αεροδρόμια Ηρακλείου – Χανίων – Ρεθύμνου. Να δοθούν πακέτο ή να συνδυαστεί με οδικό και σιδηροδρομικό άξονα ώστε να χρειάζεται μόνο ένα μεγάλο αεροδρόμιο.
· Να απαλειφθούν, όσο και αν έχουν κοστίσει, βλακώδεις δημόσιες επενδύσεις. Η ανακαίνιση και ο εκσυγχρονισμός της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας δεν έπρεπε να έχει γίνει και καλό είναι να πάψει να λειτουργεί το συντομότερο εκτός και εάν υπάρξει ιδιωτικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξή του ώστε να σταματήσει να κοστίζει καθημερινά στο δημόσιο. Απεναντίας, η περιουσία του ΟΣΕ σε όλες τις διαδρομές αυτές είναι τεράστια και πρέπει το συντομότερο δυνατό να καταγραφεί και να αξιοποιηθεί από το δημόσιο ή από ιδιώτες.
· Το τραμ της Αθήνας που παρόλα τα προβλήματα έχει αρχίσει να έχει «πελατεία» πρέπει να σταματήσει στο σταθμό του ΦΙΞ αφού ούτως ή άλλως, όλοι του οι επιβάτες αυτό κάνουν σήμερα! Κατεβαίνουν εκεί και παίρνουν το μετρό. Εάν αυτό συνδυαστεί με τις πεζοδρομήσεις του κέντρου που δεν έγιναν θα δώσει ακόμα πιο ανθρώπινη εικόνα στο κέντρο της πόλης. Τέλος, θα σώσει την εταιρεία λειτουργίας του μετρό από πολλές ζημιές λόγω και του δύσκολου αυτού κομματιού, από Φιξ έως το Σύνταγμα.
· Παραχώρηση άμεσα της παραγωγής νερού για τα νησιά με αφαλάτωση και ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Το πείραμα έχει ήδη γίνει, λειτουργεί και αποφέρει δραστική μείωση των εξόδων μεταφοράς του νερού από το Λαύριο προς όλα τα νησιά του Αιγαίου.
· Να δοθεί η δυνατότητα κατασκευής υψηλών κτιρίων. Έχει καταγραφεί ότι τέτοια κτίρια ταυτίζονται με την ανάπτυξη και την πρόοδο. Στη περίπτωση της Αθήνας, τέτοια κτίρια θα μπορούσαν να κατασκευαστούν σε αντικατάσταση ολόκληρων οικοδομικών τετραγώνων υποβαθμισμένων συνοικιών της πόλης (Κυψέλη, Παγκράτι, Κολωνός, Σεπόλια) και θα μπορούσαν να είναι ο προαγωγός οργανωμένης ανάπτυξης για την περιοχή που θα τα υποδεχτεί.


Ο τομέας της Υγείας
· Να δοθούν αντιπαροχή τα μεγάλα νοσοκομεία του κέντρου και να χτιστούν δωρεάν αντίστοιχα νοσοκομεία στο οικόπεδο Σωτηρίας. Είναι πολύ απλό και θα απελευθερώσει οικόπεδα του κέντρου που μπορούν να αξιοποιηθούν στο μισό ή στο ένα τρίτο των δυνατοτήτων τους από ιδιώτες και να μείνει και πράσινο. Τέτοια νοσοκομεία είναι το Ιπποκράτειο, το Ελπίς, Το Συγγρού, το Λαϊκό, το Αρεταίειο, κ.α. Η πράξη αυτή, πέρα ότι θα προσέφερε υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών υγείας, θα απομείωνε κατά πολύ το κόστος λειτουργίας των παλαιών κτιρίων των νοσοκομείων τα οποία είναι και σε δραματική κατάσταση!
· Αντίστοιχα για τον Πειραιά θα μπορούσαν να δοθούν για αντιπαροχή τα νοσοκομεία Μεταξά, Τζάνειο. Τα νοσοκομεία αυτά βρίσκονται σε σημεία όπου η πρόσβαση είναι εξαιρετικά δύσκολη και η κατάσταση των κτιρίων άθλια. Θα μπορούσε κανείς να εκμεταλλευτεί τέτοια σημεία για ξενοδοχεία πολυτελείας (που ο Πειραιάς δεν έχει ούτε ένα) και συγχρόνως να κτιστούν με αντιπαροχή σε σημεία με εύκολη πρόσβαση (όπως για παράδειγμα τα παλιά λιπάσματα) πάνω στο νέο οδικό άξονα (λεωφ. Ανδρέα Παπανδρέου)
· Και η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, προσπάθησαν όλα αυτά τα χρόνια να δώσουν την πρωτοβάθμια περίθαλψη σε ιδιώτες εμμέσως. Καιρός να το κάνουμε και επισήμως. Ειδικά τώρα με τις νέες αρμοδιότητες στις περιφέρειες θα μπορούσε να γίνει ένας οργανισμός ανά περιφέρεια που θα λειτουργεί με παραχώρηση τα Κέντρα Υγείας και την υπόλοιπη πρωτοβάθμια περίθαλψη.

Ο τομέας του Πολιτισμού
· Αντί για πρόσληψη φυλάκων και αρχαιολόγων να γίνουν μετατάξεις από καθηγητές
· Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να λειτουργήσουν και οι δημοτικές και κρατικές βιβλιοθήκες.

Ο τομέας του Τουρισμού
· Απόσυρση με δικαίωμα κατασκευής εκ νέου για όλα τα ξενοδοχεία της δικτατορίας. Είναι κτίρια παλιά σε περιοχές (παραλίες – δάση) όπου με τους σημερινούς όρους δόμησης δεν θα μπορούσαν να ξαναχτιστούν. Να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις με το σκεπτικό της ανάπτυξης και της αξιοποίησης των υφιστάμενων ενεργειακών και περιβαλλοντικών φέρετρων εκ νέου.
· Να δοθούν άμεσα οι μαρίνες που έχουν κατασκευασθεί με κοινοτικά χρήματα προς συντήρηση και εκμετάλλευση σε ιδιώτες. Οι μαρίνες αυτές, είναι οι περισσότερες σε άθλια κατάσταση. Θα μπορούσαν να γίνουν νέοι πόλοι ανάπτυξης για ευρύτερες περιοχές.
· Να δοθούν για λειτουργία και εκμετάλλευση τα αεροδρόμια της νησιωτικής χώρας σε ιδιωτικές εταιρείες με αντιπαροχή των έργων εκσυγχρονισμού, επέκτασης και λειτουργίας επί 24/ώρου βάσης. Σε νησιά όπως η Μήλος το αεροδρόμιο λειτουργεί μόνο 2 ώρες τη μέρα και λόγω μη ύπαρξης προσωπικού απαγορεύεται σε ιδιωτικά αεροσκάφη να σταθμεύσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε να διεκδικήσουμε ούτε τον αντίστοιχο τουρισμό αυτού του επιπέδου.

Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν πολιτική βούληση. Δεν είναι τίποτα από αυτά δύσκολο. Το δύσκολο είναι να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο νοείται η ανάπτυξη στην Ελλάδα. Και το δυσκολότερο ακόμα είναι να αντιμετωπίσουμε με σεβασμό τη δημόσια περιουσία. Σεβασμός δεν είναι να την αφήνουμε να καταρρέει προκειμένου να μην μας καταμαρτυρήσει κανείς πως τη δώσαμε δώρο στους ιδιώτες. Σεβασμός επίσης δεν είναι να διατηρώ μία κατάσταση που δεν πάει άλλο προκειμένου να μην κατηγορηθώ ότι δεν πρόβλεψα σωστά. Σεβασμός είναι ακόμα και η στάση μας απέναντι στα λάθη: Διορθώνουμε ακόμα και αυτά όσο πιο σύντομα μπορούμε, διαφορετικά, η σπατάλη διογκώνεται διαρκώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: